Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Lubartowie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Lubartowie (Słowackiego 7, 21-100 Lubartów, tel: 818552268, fax: 818552268, email: sekretariat@poradnialubartow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Lubartowie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-06-16.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-22.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Iwona Krzyżanowska, e-mail: sekretariat@poradnialubartow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 8552268. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Dokumenty cyfrowe typu PDF,DOC,DOCX, ODT nie są w pełni cyfrowe, większość powstała przed wprowadzeniem ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Część materiałów nie posiada audiodeskrypcji.
  • Część zdjęć nie posiadaja opisu alternatywnego.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-22
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-01-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Iwona Krzyżanowska.
  • E-mail: sekretariat@poradnialubartow.pl
  • Telefon: 81 8552268

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lubartowie
  • Adres: 21-100 Lubartów
    Słowackiego 7
  • E-mail: jedut@poradnialubartow.pl
  • Telefon: 81 8552268

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Poradnia mieści się na I piętrze budynku przy ul. Słowackiego 7.

Wejście do Poradni bezpośrednio z chodnika.

Na parterze po prawej stronie jest winda osobowa.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

W budynku nie ma platformy przyschodowej.

Pomieszczenia i korytarze Poradni są dostępne dla osób na wózkach.

W Poradni jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono  4 miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.

Nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu ani online.

Jest możliwość wejścia na teren placówki osoby niepełnosprawnej wraz psem asystującym pod warunkiem  posiadania certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych oraz wyposażenie psa w uprząż.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe